Biljettinformation


BILJETTREGLER - PLÖTSLIGT I NYBRO

Hoppa till en fråga:


FRÅGOR & SVAR
Hur köper jag biljetter? Biljetter går att köpa
  • Online via nortic.se
  • Via ombud (Turistbyrån i Nybro Resecentrum)
  • Via Nortics Call Centre (0455-619700)
  • Överblivna biljetter säljes i dörr i mån av utbud
Hur betalar jag mina biljetter? Onlineköp eller telefonköp via Nortic betalas med kortbetalning eller faktura (via Klarna), se Nortic för mer information. Du får då en digital biljett att skriva ut eller en fysisk biljett hemskickad (porto 25 kr. tillkommer vid fysisk biljett). Vid köp via Nybro Turistbyrå kan du betala med kort eller kontanter. Se nedan vilka betalmedel som gäller på plats. Vad gäller för betalmedel på plats? På plats kan du köpa överblivna biljetter och kioskvaror. Vi accepterar:
  • Kontanter i svenska kronor (SEK)
  • Mobilbetalning via Swish
  • Kontaktlös/NFC-betalning med Apple Pay eller Android Pay
  • Kortbetalning med Visa/​Visa Electron/​MasterCard/​Maestro/​American Express/​JCB/​Diners Club/​V Pay/​China Union Pay/​Discover
Kan jag betala med presentkort? Ja, presentkort från Nybroteatern är giltigt som betalmedel för biljetter, dock inte för kioskvaror. Vill du betala online använder du den unika koden på presentkortet. Vid betalning hos ombud eller på föreställning lämnar du bara in ditt presentkort som betalmedel. Jag har fått en värdecheck - hur gör jag? En värdecheck från Nybroteatern är att likställa med en biljett och löses in i dörr på plats på föreställningen. Värdechecken ska vara giltig och gäller endast i mån av plats. Kan jag få kvitto på biljetten? Vid onlineköp eller telefonköp via Nortic får du kvitto via e-post. Vid köp via ombud, vänligen kontakta ombudet. Se nedan vad som gäller för kvitto på plats. Kan jag få kvitto på plats? Vid kontant- och kortbetalningar kan vi erbjuda kvitto via sms eller e-post. Gäller ej Swish-betalning. Kan jag ångra mitt köp? Nej, köpt biljett återlöses ej. Distansavtalslagens paragraf gällande ångerrätt gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter. Betald biljett betraktas som köpt. Även köp via faktura är att likställa med köpt. På Nortic kan du köpa till avbeställningsskydd. Se Nortic för mer information. Vad gör jag om jag tappar bort min biljett? Vi kan tyvärr inte ersätta borttappade biljetter som köpts via ombud eller på plats. Har du köpt din biljett via Nortic så kan du skriva ut den igen eller kontakta Nortic för mer information. Vad händer om evenemanget ställs in? Kunden är ansvarig för att kontrollera att evenemanget ej är inställt eller flyttat. I händelse av inställt eller flyttat evenemang är kunden ansvarig för att kontakta arrangören för kompensaiton eller återbetalning. Detta ska ske senast tre (3) månader från evenemangsdatumet. Är biljetten personlig? Nej, biljetten är inte personlig. Den som har biljetten i hand vid insläpp är den som kan nyttja den. Är det numrerade platser? Nej, det är inte numrerade platser. Är lokalen handikappanpassad? Ja, det finns fyra stycken rullstolsplatser i salongen. Dessa platser behöver inte bokas på särskilt sätt eller köpas särskild biljett till men för att vi ska kunna ge er bästa möjliga service vill vi gärna att ni hör av er till Nybroteatern och meddelar om ni har särskilda behov och önskemål som t.ex. rullstol, så att vi i god tid kan se till att ni får den hjälp och service som behövs på plats. Finns det försäljning på plats? Ja, i foajén kommer det finnas möjlighet att köpa dryck, snacks samt eventuellt överblivna biljetter. Serveras det alkohol på plats? Nej, det serveras inte alkohol på denna föreställning i enlighet med vår alkoholpolicy. Se nedan för vidare ordningsregler på plats. Vad gäller för ordningsregler? Det är förbjudet att medtaga alkohol, droger, vapen, glasflaskor, spetsiga föremål, fyrverkerier, laserpekare och föremål som på annat sätt kan störa publik, deltagare eller person eller kan vålla personskador. Rökning inomhus är förbjudet. Arrangören ansvarar ej för kläder, värdesaker, personliga tillhörigheter, utrustning eller fordon vid evenemang. All form av skadegörelse, nedskräpning, trakasserier och allmänt stökigt, provocerande eller olagligt beteende kommer leda till omedelbar avvisning från platsen och i de fall vi anser det nödvändigt kommer polis att tillkallas. Vad händer om jag bryter mot reglerna? Nybroteatern förbehåller sig rätten att avvisa deltagare från evenemang då denna bryter mot någon av våra regler. Vid allvarligare förseelser och misstanke om eller anstiftan till brott kommer Nybroteatern se det som sin plikt att tillkalla polis och förbehåller sig rätten att hålla kvar personer tills polis eller ordningsvakt tagit över. Utöver detta gäller alltid gällande regler för lokalen eller platsen, eventuella samarbetspartners och arrangörer samt bestämmelser från myndigheter och kommun. För info om brandskydd, tillgänglighet och ordningsregler, vänligen kontakta lokalägaren. Vart går pengarna? Nybroteatern är en ideell förening och ingen i föreningen eller produktionen tar ut lön eller ekonomisk vinst. Pengarna som vi får in går till att betala de utgifter som uppstått i samband med produktionen. Överskottet går till föreningskassan som till stor del används till kommande produktioner men också för löpande föreningsutgifter. Som medlem i Nybroteatern får du alltid full insyn i föreningens ekonomi varje årsmöte och varje produktions ekonomi efter produktionsavslut.

Vi väljer också att skänka 10% av överskottet för denna produktion till Barncancerfonden. När projektet är avslutat kommer vi att redovisa hur mycket pengar vi fick in till Barncancerfonden och deras viktiga arbete för sjuka barn och deras anhöriga. Tack för att ni är med och stödjer deras verksamhet.
Hur kan jag göra för att stödja mer? För att stödja Nybroteatern kan du bli medlem för 150 kr/år. Du har då full rätt att deltaga på möten och aktiviteter och får full insyn i det dagliga arbetet. Du väljer själv i vilken grad du vill vara med eller om du bara vill vara stödmedlem. Du kan också skänka en gåva via Swish (123 371 81 86) eller Bankgiro (5108-9092). Vi är också glada för alla former av sponsring och samarbeten som kan vara till nytta i vår verksamhet. Kontakta Robin Sörbom på robin.sorbom@nybroteatern.se om du vill bidra till vår verksamhet.

För att stödja Barncancerfondens arbete hänvisar vi er till www.barncancerfonden.se där du kan skänka gåvor via Swish och SMS eller bli månadsgivare.
Vem kontaktar jag om jag har ytterligare frågor? För frågor gällande föreställning och biljetter köpta via ombud eller i dörr kontaktar ni Nybroteaterns kundtjänst på 0763030185 eller info@nybroteatern.se.

För frågor gällande biljetter köpta online eller via Nortics Call Centre, hänvisar vi er till Nortics kundservice på 0455-619700 eller nortic.se/kundservice.

För frågor gällande ombud ber vi er kontakta det gällande ombudet.

För frågor gällande lokal och tillgänglighet kontaktas enklast Folkets Hus i Nybro eller Nybro kommun.

Om problem uppstår som inte kan lösas via ovanstående kontakter eller om du har andra frågor gällande biljetter, biljettköp eller biljettförsäljning kan du kontakta producent Robin Sörbom, robin.sorbom@nybroteatern.se