Biljettinformation


BILJETTINFORMATION - NYBROMODELLEN 2019

Du kan även ladda ner följande information som en PDF-fil.

Hoppa till en fråga:


FRÅGOR & SVAR
Hur köper jag biljetter? Biljetter går att köpa
  • Online via återförsäljaren Nortic.
  • Via ombud (Turistbyrån i Nybro Resecentrum)
  • Via Nortic Call Centre (0455-619700)
  • Eventuellt överblivna biljetter säljes på plats från en timme innan föreställning
Hur betalar jag mina biljetter? När du köper via Nortic kan du betala med kort eller faktura (Klarna), se Nortic för mer information. Du får då en digital biljett eller en fysisk biljett hemkostnad (Porto 25 kr. tillkommer). Vid köp hos återförsäljare kan du betala med kort eller kontanter. Se nedan för information om vilka betalmedel som gäller på plats. Behöver jag skriva ut min online-biljett? Nej, om du har en smartphone räcker det att du visar upp den där, vi scannar bara streckkoden som finns på biljetten så denna måste vara väl synlig. Vilka betalmedel accepteras på plats? På plats kan du köpa eventuellt överblivna biljetter samt kioskvaror. Vi accepterar följande betalmedel:
  • Kontanter i svenska kronor (SEK)
  • Mobilbetalning via Swish
  • Kontaktlös/NFC-betalning med Apple Pay eller Android Pay
  • Kortbetalning med Visa/​Visa Electron, ​MasterCard, ​Maestro, American Express, V Pay, JCB, Diners Club, ​China Union Pay, Discover
Kan jag betala med presentkort? Ja, presentkort som är utfärdade av Nybroteatern kan användas som betalmedel. Vid betalning hos ombud eller på plats så lämnar du in presentkortet. Vid betalning online så använder du presentkortets unika kod som ”Kampanjkod” när du köper biljett. Jag har fått en värdecheck – hur gör jag? En värdecheck från Nybroteatern kan utbytas mot en biljett. Denna kan lösas in hos ombud eller på plats innan föreställning. Du kan också lösa in den online genom att använda checkens unika kod.
OBS! Om du vill använda värdechecken på plats så kan den bara godtas i mån av plats.
Kan jag få kvitto på biljetten? Självklart erbjuds alltid kvitto för biljetten. När duköper din biljett online via Nortic så erhåller du ditt kvitto via e-post. Vid köp via ombud erhåller du kvitto från ombudet. Se nedan vad som gäller för kvitto på plats. Kontakta alltid oss om något skulle bli fel eller du inte fått ett kvitto Kan jag få kvitto på plats? Ja, du kan få kvitto på plats. Av miljöskäl skickar vi i första hand kvitto via epost eller sms när du gör din betalning. Fråga gärna på plats för mer information. Kan jag ångra mitt köp? Nej, köpta biljetter återlöses ej. Distansavtalslagens paragraf gällande ångerrätt gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter. Betald biljett betraktas som köpt men även köp vid faktura är att likställa med köpt. På Nortic kan du beställa till avbeställningsskydd. Se Nortic för mer information. Vad gör jag om jag tappar bort min biljett? I nuläget kan vi tyvärr inte ersätta borttappade biljetter som köpts via ombud eller på plats. Har du köpt din biljett via Nortic så kan du alltid skriva ut den igen eller spara den digitalt. Vad händer om evenemanget ställs in? Det är alltid kundens ansvar att kontrollera om evenemanget är inställt eller flyttat. Vi gör alltid vårt bästa för att informera och vi ber er hålla er uppdaterade genom vår hemsida och Facebook-sida. I händelse av inställt eller flyttat evenemang är kunden ansvarig för att kontakta arrangören för kompensation eller återbetalning. Detta ska ske senast tre (3) månader från evenemangsdatumet. Är biljetten personlig? Nej, biljetten är inte personlig. Den som har biljetten i handen vid insläppet kan nyttja den. Är det numrerade platser? Nej, det är inte numrerade platser. Är lokalen handikappanpassad? Lokalen är lokaliserad på bottenplan. Det finns fyra stycken rullstolsplatser i salongen, dessa platser behöver inte bokas eller köpas på särskilt sätt men för att vi ska kunna ge er bästa möjliga service så vill vi gärna att ni hör av er till oss innan föreställningen och ni har särskilda behov och önskemål, så att vi i god tid kan se till att ni får den hjälp och service ni behöver på plats. Finns det försäljning på plats? Ja, i foajén har vi en kiosk med försäljning av godis, snacks, dryck, kaffe, kaka och annat. Kiosken är öppen från en timme innan insläpp till efter föreställningens slut. Under pausen är ni välkomna att köpa lite fika. Här säljs även eventuellt överblivna biljetter innan föreställning. Serveras det alkohol på plats? Nej, det serveras ingen alkohol på denna föreställning, i enlighet med vår alkoholpolicy. Se www.nybroteatern.se för mer information om vår alkoholpolicy. Se nedan för vidare ordningsregler på plats. Vad gäller för ordningsregler? Det är förbjudet att medtaga alkohol, droger, vapen, glasflaskor, spetsiga föremål, fyrverkerier, laserpekare och föremål som på annat sätt kan störa publik, deltagare eller person eller som kan vålla personskador. Rökning inomhus är för bjudet. Arrangören ansvarar ej för kläder, värdesaker, personliga tillhörigheter, utrustning eller fordon vid evenemang. All form av skadegörelse, nedskräpning, trakasserier och allmänt stökigt, provocerande eller olagligt beteende kommer att leda till omedelbar avvisning från platsen och i de fall vi anser det nödvändigt kommer polis att tillkallas.

Utöver detta gäller alltid gällande regler för lokalen eller platsen, eventuella samarbetspartners och arrangörer samt bestämmelser från myndigheter och kommun. För info om brandskydd, tillgänglighet och ordningsregler, vänligen kontakta lokalägaren.
Vad händer om jag bryter mot reglerna? Nybroteatern förbehåller sig rätten att avvisa deltagare från evenemang då denna bryter mot någon av våra regler. Vid allvarligare förseelser och/eller misstanke om eller anstiftan till brott kommer Nybroteatern att se det som sin plikt att tillkalla polis och förbehåller sig rätten att hålla kvar personer tills polis eller ordningsvakt tagit över. Var finns information om brand och säkerhet? För information om brand och säkerhet, kontakt alltid lokalen eller kommunen. Innan föreställningen informerar vi alltid på plats om utrymningsvägar samt rutiner vid brand och annan fara. Vart går pengarna? Nybroteatern är en ideell förening och ingen i föreningen eller produktionen tar ut lön eller ekonomisk vinst. Pengarna som vi får in går till att betala de utgifter som uppstått i samband med produktionen. Överskottet går till föreningskassan som till stor del används till kommande produktioner men också för löpande föreningsutgifter. Som medlem i Nybroteatern får du alltid full insyn i föreningens ekonomi varje årsmöte och varje produktions ekonomi efter produktionsavslut.

Vi väljer också att skänka 10% av överskottet för denna produktion till Cancerfonden. När projektet är avslutat kommer vi att redovisa hur mycket pengar vi fick in till Cancerfonden och deras viktiga arbete för cancerforskning och information i Sverige. Tack för att ni är med och stödjer deras verksamhet.
Hur kan jag göra för att stödja mer? För att stödja Nybroteatern kan du bli medlem för 150 kr/år. Du har då full rätt att deltaga på möten och aktiviteter och får full insyn i det dagliga arbetet. Du väljer själv i vilken grad du vill vara med eller om du bara vill vara stödmedlem. Du kan också skänka en gåva via Swish (123 371 81 86) eller Bankgiro (5108-9092). Vi är också glada för alla former av sponsring och samarbeten som kan vara till nytta i vår verksamhet. Kontakta Robin Sörbom på robin.sorbom@nybroteatern.se om du vill bidra till vår verksamhet.

För att stödja Cancerfondens arbete hänvisar vi er till www.cancerfonden.se där du kan bli månadsgivare, skänka gåvor, starta insamlingar och ge stöd på andra sätt.
Vem kontaktar jag om jag har ytterligare frågor? För frågor gällande föreställning och biljetter köpta via ombud eller i dörr kontaktar ni Nybroteaterns kundtjänst på 0763030185 eller info@nybroteatern.se.

För frågor gällande biljetter köpta online eller via Nortics Call Centre, hänvisar vi er till Nortics kundservice på 0455-619700 eller nortic.se/kundservice.

För frågor gällande ombud ber vi er kontakta Nybro Turistbyrå på 0481-450 85 eller turism@nybro.se.

För frågor gällande lokal och tillgänglighet kontaktas enklast Tommy Gustavsson på Folkets Hus/Kulturhuset Kristallen på 0481-101 14 eller tommy.gustavsson@nybro.se.

Om problem uppstår som inte kan lösas via ovanstående kontakter eller om du har andra frågor gällande biljetter, biljettköp eller biljettförsäljning kan du kontakta ansvarig producent Robin Sörbom på robin.sorbom@nybroteatern.se. Du kan också chatta med oss på Facebook så svarar vi så fort vi kan! För ytterligare kontaktuppgifter, se www.nybroteatern.se/kontakt.